Zalety usług agencji SEO

Potrzebujesz więcej informacji o aktualnej ofercie kampanii SEO? Idealnie trafiłeś! Skieruj się na seo4.net.

Przedsiębiorstwa i właściciele stron internetowych, którzy pragną, żeby dotrzeć do pierwszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie starań osobiście. Nie dysponując doświadczeniem w zakresie SEO i nie obserwując systematycznie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać dobrze i – co najistotniejsze – efektywnie. Druga droga to utworzenie etatu dla specjalisty SEO, lecz nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wydzielone na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że pomijając fachowców od SEO w pracują tam też osoby od kampanii Google Ads, projektowania graficznego, kreatywnego pisania i kodowania służące rzeczowym wsparciem w tych obszarach.

Firma SEO – przejrzystość jej działań to ważny aspekt

Polskich agencji SEO jest co niemiara. Co wziąć pod uwagę w trakcie doboru firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w SERP? Zalecamy postawić na agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, ale również tych reklamowych oraz kreatywnych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając firmę, która działa od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, iż ma ona duże doświadczenie i może bez przeszkód pochwalić się interesującym portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach publikują dział z opisem tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę trzeba zapoznać się ze studia takich przypadków, aby samemu wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po agencji, a także to jakie kwestie udało jej się rozwiązać i z jakimi branżami pracowała. Najlepsza agencja SEO to taka, która pracuje przejrzyście: pisze o planach zadań na zbliżające się miesiące, a także dostarcza raporty z ukończonych działań i ich efekty.

Kolejny zasadniczy aspekt to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu działań do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w przeciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, by dopytać o kolejne dane o firmie, nieodzowne do utworzenia dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odnaleźć na własną rękę w sieci, jak np. informacja o realizowanych do chwili obecnej działaniach SEO czy o najistotniejszych dla klienta usługach czy towarach, które chciałby wypromować.

Rozliczenie za pozycje – czy to korzystny model rozliczenia z firmą SEO?

Przezornie należy potraktować agencje SEO, które sugerują rodzaj współpracy z zapłatą za wypracowany wynik. W takim systemie opłata odbywa się dopiero wtedy, kiedy frazy kluczowe dotrą na ustalone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top10 czy też do Top3). To wciąż stosunkowo popularny sposób rozliczeń, lecz wiąże się z dużym niebezpieczeństwem – można wszak uzyskać natychmiastowy efekt naruszając zasady określone przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm również nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych zleceniodawcy, zatem dobra agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych pozycji. Jeśli idzie o opłatę za usługi agencji SEO, to sporadycznie jest ona stała – co do zasady w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, by wykonać dogłębny audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszystkie wynikłe z niego sugestie. W późniejszym okresie współpracy, gdy witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są o wiele mniejsze.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]