Artykuły biurowe – co warto mieć w biurze?

Dobrze funkcjonujące biuro powinno być przede wszystkim odpowiednio wyposażone. Duże znaczenie ma nie tylko aranżacja wnętrza, ale również akcesoria i art biurowe. Przydatne są także skoroszyty i segregatory ułatwiające utrzymanie porządku w dokumentach.

Art biurowe – zestawy do pisania

Jednym z częściej wykorzystywanych przyborów do pisania w biurze jest automatyczny ołówek, przydaje się do wykonywania różnego rodzaju prac kreślarskich, jest wykorzystywany przez projektantów i architektów. Może być również stosowany do sporządzania odręcznych notatek, które można później usunąć. Powszechnie używane długopisy i pióra kulkowe powinny być przynajmniej w kilku kolorach, aby pozwalały na sporządzanie raportów i sprawozdań, tekst będzie przejrzysty, jeśli innym kolorem będą nanoszone poprawki i uwagi. Długopisy, automatyczne ołówki i markery to artykuły biurowe najchętniej i najczęściej wykorzystywane. Szczególnie polecamy długopisy z grawerem od salonparker.pl.

Inne przydatne akcesoria biurowe

W każdym biurze z pewnością przyda się gilotyna do papieru, jest to urządzenie wykorzystywane do przycinania większej ilości plików papieru. Przed jej zakupem trzeba zastanowić się, gdzie będzie używana oraz na jakim formacie papieru, aby określić, jakie niezbędne parametry powinna posiadać. Często stosowane artykuły biurowe to także różnego rodzaju dziurkacze, które umożliwiają segregowanie dokumentów bez potrzeby wkładania ich do koszulek. Dobry dziurkacz powinien mieć standardowy rozmiar i żeliwne ramię, wtedy jest trwały i może służyć przez wiele lat. Bardzo przydatne artykuły biurowe to także:

  • kalkulator biurowy,
  • koszulki na dokumenty,
  • segregatory biurowe,
  • foldery na dokumenty,
  • długopisy z grawerem.

Warto zdecydować się na wysokiej jakości koszulki, ponieważ chronią one dokumenty przed zniszczeniem podczas przeglądania. Dokumenty umieszczone w koszulkach są odporne na działanie promieni słonecznych i nie blakną tak szybko. Z kolei art biurowe takie, jak segregatory powinny mieć przede wszystkim odpowiedni rozmiar. Jeśli są zbyt małe, kartki papieru będą z nich wypadać, a nawet mogą być zniszczone, zbyt duży rozmiar segregatorów sprawi, że trudno będzie je zmieścić na półkach i regałach i będą zajmować zbyt dużo miejsca. Bardzo przydatna okazuje się również tablica zawieszana na ścianę biura, może być pomocna w przebiegu prezentacji i innych bieżących ogłoszeń dla pracowników. Tablica jest doskonałym miejscem do umieszczenia czytelnego planu zadań, który ma być realizowany. Odpowiednie art biurowe i meble sprawią, że wnętrze będzie idealną przestrzenią do pracy.