Audyt SEO wykaże problemy Twojej strony internetowej

Dalsze informacje o audycie SEO na seo4.net.

Pojęcie audytu – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza kontrolę firmy, spółki bądź przedsiębiorstwa pod kątem wielu obszarów, m.in finansowych i organizacyjnych, jak również oszacowanie możliwości dalszego rozwoju. Co, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony www, oceniająca różne jej aspekty, jak tytuły i opisy meta, szybkość wczytywania się strony, kod strony, hierarchię nagłówków i wiele mniej i bardziej ważnych elementów. Poza samym wyliczeniem błędów i uchybień, w szczegółowym audycie SEO powinny znaleźć się także zalecenia co do rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę internetową pod kątem dostępności, zgodności ze normami W3C, treści na stronie, a także bezbłędności kodu. Ponadto sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, by wskazała ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co najistotniejsze – zaproponowała rozwiązania, które pozwolą je naprawić.

Audyt SEO – płatny, a może darmowy?

Online znajduje się sporo narzędzi oraz stron, dzięki którym prędko i za darmo przeprowadza się audyt SEO strony internetowej. Atuty tej opcji? Cena oraz szybkość. Minusy? Co niemiara. Dema lub też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już wykażą pewne nieprawidłowości na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Wiele problemów (między innymi w kodzie) zauważyć można tylko w trakcie analizy wykonanej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danym obszarze.

Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję należy poczekać zazwyczaj od kilkunastu dni do ok miesiąca. Termin na przygotowanie analizy powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, że go sporządzi. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszelkich istotnych błędów występujących na stronie. Jeżeli strona została utworzona na darmowym szablonie albo na platformie pokroju Magento czy Shoper, to problemów do naprawienia może być sporo. Kiedy strona wolno się ładuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą setką wyników wyszukiwania, to także są to sygnały, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim pomysłem.

Jakie niedociągnięcia odkrywa audyt SEO?

Rzetelnie przeprowadzony audyt SEO może ujawnić sporo błędów strony, w szczególności:

  • wolne wczytywanie się strony w wersji na urządzenia mobilne oraz na komputer,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępnością witryny dla robotów,
  • przyczyny niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • brak lub źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • jakość kodu witryny,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak lub nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console)

.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]