Private blog network – czym jest i jak z niego korzystać?

Private blog network - tutaj znajdziesz więcej informacji o pełnej ofercie.

Aby odbiorca znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, ale także zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno także zaniedbywać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

Private blog network – łatwe pozyskiwanie dużej liczby zróżnicowanych linków

PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a potem nadzorowane przez jeden podmiot (z reguły przez firmę SEO lub sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość pojawiających się tam artykułów. PBNy są często używane jako część rozbudowanej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze rezultaty ich użycia widać w stosunku do stron, które zostały poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość wygenerowania znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie nie jest tanie, a później konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich na stosownym poziomie.

Jak wykorzystać PBN? Rekomendujemy wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem

PBNy znakomicie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To w zasadzie każde miejsce w sieci, gdzie dodane są najistotniejsze dane kontaktowe firmy – jej adres e-mail bądź telefon, adres stacjonarny oraz nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również wpis w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Drugi efektywny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej przydatność pierwotnego wpisu, dlatego że natrafianie na linki do niego na różnych witrynach zewnętrznych traktują jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są pomocne, godne uwagi teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, w którym istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności ze zdrowiem, doradztwem finansowym czy doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO